Agenda
Meer informatie, kijk dan hier
Word donateur bij Stichting de Pioniers
Overzicht spelinformatie
::: homepage | spel info | recensies | pocket scrabble :::

POCKET SCRABBLE

Scrabble wie kent het niet. POCKET SCRABBLE is een van de vele uitgaven van dit wereldberoemde spel. Regelmatig heb ik reisspellen in mijn handen gehad, want dat is POCKET SCRABBLE namelijk maar de eerlijkheid gebied mij om te moeten zeggen dat dit wel een hele mooie reisuitgave is. Er is werkelijk aan alles gedacht.

Alleerst is POCKET SCRABBLE magnetisch zodat alle letters, ook na flink schudden, gewoon op hun plek blijven liggen. Daarnaast is niet aleen het bord magnetisch maar ook de plankjes waar de spelers de letters op houden. Het spelbord is opklapbaar en past letterlijk in je borstzak. In het bord is werkelijk alles aanwezig wat je voor een goed potje Scrabble nodig hebt. Zo is elke zijkant voorzien van een spelersnummer en een scorespoor zodat je niets hoeft op te schrijven. De plankjes, ook voorzien van nummers, kunnen aan de zijkant, inclusief letters, worden geschoven en er is ook een uitschuifbakje aanwezig voor de letters. Je kan het bord dus elk moment opbergen en weer te voorschijn halen.

POCKET SCRABBLE wordt samen met een opberghoes geleverd. In de handleiding wordt aangegeven dat de letters ook in de opberghoes bewaard kunnen worden. Dit lijkt mij ook een betere optie dan het goedbedoelde bakje aan de zijkant van het bord. De letters zijn namelijk magnetisch en het bakje kan wel alle letters bevatten maar deze vormen dan al snel een klont waarbij het onmogelijk is om alle letters omgedraaid te laten liggen waarneer je er een uit probeert te halen. De hoes is dus een betere optie De bovenkant van deze hoes kan worden omgevouwen zodat er een echte letterzak ontstaat. Een leuk detail is dat de hoes van POCKET SCRABBLE zo ontworpen is dat wanneer men het spelbord opruimt deze ook goed past wanneer er nog letters in de zak zitten.

De kwaliteit van het materiaal is uitstekend en wanneer je op zoek bent naar een reisversie van het Scrabble spel is POCKET SCRABBLE zeker aan te raden. Het bord is klein en compact maar toch voldoende groot om gewoon te kunnen spelen. Een kleine opmerking moet wel gemaakt worden over de letters. Wanneer je namelijk denkt dat je dit spel direct uit zijn verpakking kan halen en kan gaan spelen heb je het helaas mis. De letters zitten namelijk nog aan elkaar en moeten van elkaar los gesneden worden, dit is nog best een aardig karweitje maar het resultaat mag er zijn.

POCKET SCRABBLE is voor de reislustige Scrabble liefhebber zeker een aanrader die zijn geld echt waard is.

R.T.

Spelsoort Aantal spelers